PRO INVEST

Centru de Anvelope si Service Roti

proinvest
Comanda acum
Bucium - 0758-596 877
Pacurari - 0745-596 831
Cauta anvelope
Ex: 195 / 65 R15




Reseteaza
Cosul tau
Nu aveti produse in cos.
INFO UTILE - NOUTATI
  1. Odorizante auto
Rate prin Card Avantaj


Viziteaza magazinul Superanvelope.ro pe ShopMania
Ghidul tau autentic de shopping.

Despre anvelope

Adevarul despre anvelopele uzate

Michelin, unul dintre cei mai importanti producatori de anvelope, sustine ca tehnologia moderna face posibila asigurarea unor niveluri ridicate de performanta si aderenta pe toata durata de viata a pneului, pana la atingerea limitei legale de uzura a benzii de rulare. Adica, in loc sa incurajeze schimbarea timpurie si, implicit, consumul, Michelin joaca cartea ''longevitatii programate'', sustinand alegerea si utilizarea rationala a cauciucurilor. De ce face Michelin asta? Si noi ne-am intrebat mai ales ca, deocamdata, niciun organism independent nu testeaza comportamentul anvelopelor uzate in limitele legale.

La centrul sau din Ladoux, Franta, Michelin a organizat o serie de teste comparative cu acelasi tip de pneuri noi si uzate. In multe cazuri, acestea au aratat ca, la franarea pe carosabil ud, distanta de franare poate fi aproape dubla pentru vehiculul echipat cu gume uzate. Ceea ce, in trafic real, este enorm. Au existat, insa si exceptii, care nu au confirmat ''regula''. Cum nu toate anvelopele se nasc la fel din punct de vedere al performantei, acest lucru s-a vazut si mai bine in cazul testelor cu gume uzate. ''Anvelopele se uzeaza, iar performantele acestora se modifica pe masura ce se uzeaza. De exemplu, performanta la franare pe suprafete umede se va inrautati in timp. Testele de la Ladoux ne-au aratat ca diferentele sunt cu mult accentuate odata ce o anvelopa se afla in ultimele etape ale vietii. Surprinzator, insa, am descoperit ca unele anvelope uzate pana la limita legala au o distanta de franare pe suprafete umede practic la fel de unele anvelope noi. Adancimea benzii de rulare nu este un bun indicator al performantei de franare pe suprafete umede'', a declarat, pentru RPM, Terry Gettys, vicepresedinte executiv al Departamentului de Cercetare si Dezvolatare, membru al Comitetului Executiv al Grupului Michelin.

''Consolidand rezultatele testelor noastre, studii independente recente au raportat ca nu exista nicio legatura demonstrata intre rata accidentelor si adancimea benzii de rulare. Tehnologia inglobata in anvelopele de astazi face posibila obtinerea unui nivel ridicat de aderenta pana la ultimii milimetri ai benzii de rulare. Vrem sa crestem constientizarea acestui lucru si credem ca toate organizatiile si toti consumatorii ar trebui sa inceapa sa solicite si sa ia in considerare, inainte de cumparare, atat performantele anvelopelor atunci cand sunt noi, cat si pe cele pe care le au atunci cand sunt uzate, a adaugat Gettys. 

 

Tehnologia face diferenta

In general, cand anvelopele se uzeaza, adancimea benzii de rulare se reduce, diferentele de performanta intre gumele noi si cele rulate se accentueaza. Acest lucru se datoreaza faptului ca performanta anvelopei este afectata de multe caracteristici individuale, precum designul carcasei, materialele folosite, compusii din cauciuc, designul benzii de rulare, forma canelurilor si a lamelor, etc. Tehnologia moderna incorporata in anvelopa face, insa, posibila asigurarea unor niveluri ridicate de performanta si aderenta de cand aceasta este noua si pe toata durata de viata a acesteia, pana la atingerea martorilor de uzura. Prin urmare, schimbarea anvelopelor, inainte de a fi complet uzate, nu garanteaza o mai mare siguranta. Sugestiile privind schimbarea timpurie a anvelopelor (inainte de atingerea limitei legate/indicatorului de uzura a benzii de rulare) sunt similare cu aplicarea unei forme de uzura planificata. Un consumator nu-si arunca pantofii doar pentru ca au nevoie de curatare sau tubul de pasta de dinti care este pe jumatate plin, asadar de ce ar face asta cu anvelopele daca poate fi convins ca este in siguranta sa nu o faca? Schimbarea prematura reduce durata de viata utila a produsului si creste frecventa cu care anvelopele sunt inlocuite. Nu numai ca soferii ar trebui sa faca achizitii inutile, dar acest lucru are un impact negativ si asupra mediului. ''Performanta durabila este baza strategiei noastre de afaceri, deoarece consideram ca satisfactia clientilor cu produsele noastre este de o importanta capitala. Directia noastra nu este unica folosinta, ci durabilitatea. Dorim sa incurajam industria anvelopelor sa se implic in aceeasi directie ce conduce la responsabilitate, sustenabilitate si performanta pentru toti clientii'', a explicat Terry Gettys.

 

Reducerea costurilor si a impactului asupra mediului

Schimbarea prematura a anvelopelor poate duce la o utilizare anuala suplimentara in Europa din 128 milioane de anvelope, adica 9 milioane tone de emisii suplimentare de CO2 in fiecare an. Pe langa impactul asupra mediului, inlocuirea anvelopelor inainte ca acestea sa fie complet uzate reprezinta, de asemenea, o crestere semnificativa si nejustificata a costurilor pentru consumatori. Ernst si Young estimeaza inca 6 miliarde de euro numai in Europa.

 

Sursa RPM, Razvan Scaesteanu

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

Utilizarea corecta a anvelopei

    Anvelopa reprezinta singurul punct de contact intre autoturism si carosabil. Trebuie sa supravegheati pastrarea calitatii si a performantelor anvelopelor dumneavoastra.
Montarea si demontarea anvelopelor

    Montarea , demontarea, verificarea presiunii anvelopelor si echilibrarea lor trebuie sa se efectueze cu dispozitive corespunzatoare si de catre personal calificat, care se va asigura si de :

  • respectarea regulilor constructorului si a celor legale (dimenisiune, indice de viteza, indice de sarcina, presiune etc)
  • respectarea recomandarilor din partea producatoruluii de anvelope (sens de rotatie, montaj interior/exterior)
  • respectarea procedurilor de montare, demontare, echilibrare si stabilire a presiunii

 

Conditii de pastrare si stocare a anvelopelor

  • Intr-un spatiu aerisit, uscat si la o temperatura normala.
  • Ferite de lumina directa a soarelui sau de posibile intemperii
  • La distanta de substante chimice, solventi sau hidrocarburi, susceptibile de a altera cauciucul.
  • La distanta de orice obiect care ar putea sa perforeze cauciucul ( cuie, lemn )
  • La distanta de orice sursa de caldura sau de intrerupatoare de curent electric.



Alegerea si utilizarea anvelopei

     Alegerea anvelopei trebuie sa se faca in conformitate cu echipamentul original sau optional al autoturismului.
     Orice alta configuratie trebuie validata de un specialist si trebuie sa respecte legislatia in vigoare
     Se recomanda folosirea aceluiasi tip de desin al profilului pentur anvelopele aflate pe aceeasi axa.
     Nu folositi anvelopa la o presiune neadaptata, la o viteza superioara indicelui de viteza si la o greutate mai mare decat a indicelui de sarcina.
 

 

Supraveghere si intretinere

    Verificarea lunara a presiunii anvelopelor si inainte de a pleca intr-o deplasare mai lunga ( verificare presiune la rece )
    Verificarea uzurii anvelopei ( inlocuirea ei daca nivelul de uzura legal de -1,6mm a fost atins )

Consultarea unui specialist pentru a observa sau detecta daca:

  •  exista o pierdere anormala a presiunii
  •  exista uzuri anormale si/sau neregulate
  •  exista taieturi, perforari, deformari sau alte anomalii vizibile
  •  exista vibratii, zgomot sau dezechilibru
  •  prezinta semne de uzura

 


Orice reparatie trebuie sa fie efectuata de catre un specialist si intotdeauna aceasta trebuie sa fie realizata prin demontarea anvelopei de pe janta.

 




Configurator jante
Anvelope de la Proinvest
Abonare newsletter

Daca vrei sa fii la curent cu noutatile , promotiile si preturile noastre , aboneaza-te la newsletter.



Abonare
Calculator manopera pe roata