PRO INVEST

Centru de Anvelope si Service Roti

proinvest
Comanda acum
Bucium - 0758-596 877
Pacurari - 0745-596 831
Cauta anvelope
Ex: 195 / 65 R15




Reseteaza
Cosul tau
Nu aveti produse in cos.
INFO UTILE - NOUTATI
  1. Odorizante auto
Rate prin Card Avantaj


Viziteaza magazinul Superanvelope.ro pe ShopMania
Ghidul tau autentic de shopping.

Echilibrarea rotilor

  

     Rotile neechilibrate cauzeaza vibratii care duc la oboseala soferului, la uzura neregulata si prematura a cauciucului si, de asemenea, la uzura nedorita a suspensiei automobilului. Iata de ce o roata echilibrata face diferenta intre un condus placut si unul dezastruos.


    Putem spune ca un vehicul este echilibrat in mod corespunzator atunci cand toate componentele de suspensie sau de directie sunt fara defecte si cand ansamblurile de anvelope sau de roti ruleaza drept si corect.



Dezechilibrul roţilor poate fi de 2 feluri:



   Dezechilibrul static: are loc atunci cand exista un punct greu sau usor in anvelopa. In acest caz, anvelopa nu se rostogoleste uniform, iar anvelopa si janta sunt supuse unei miscari in sus si in jos.

    Dezechilibru dinamic: are loc atunci cand exista o greutate inegala pe una sau pe ambele laturi ale liniei mediane laterale a ansamblului anvelopa/janta. Acest dezechilibru va cauza o miscare dintr-o parte in alta a rotilor.

Din fericire, masinile de echilibrat ghideaza mecanicul exact catre locul in care trebuie aplicata contragreutatea pe janta.

Când trebuie să echilibraţi roţile?

  • Daca simtiti vibratii in volan;
  • La fiecare schimbare a anvelopelor;
  • La repararea ueni pene de cauciuc;
  • Daca un mecanic depisteaza o uzura anormala.


    O roata neechilibrata scurteaza viata sistemului de rulare, directie si al suspensiei. Daca simtiti vibratii in volan care încep de regula de la 80-90 km/h si cresc in amplitudine, si/sau frecventă odata cu cresterea vitezei, atunci trebuie sa verificati echilibratul rotilor.


Sfat:  Dacă simtiti vibratii in volan la viteze intre 90 si 110 km/h, trebuie sa echilibraţi rotile din FAŢĂ. Dacă simtiti vibratii in scaunul soferului, trebuie sa echilibrtţi rotile din SPATE.

 

Cum se face echilibrarea rotilor ?


    La montarea unei anvelope pe roata, doua unitati usor imperfecte sunt imbinate pentru a forma un ansamblu. Sansele ca acest ansamblu sa aiba o distributie absolut precisa a greutatii in jurul centrelor sale radiale si laterale sunt practic inexistente. Asadar, pentru a echilibra roata, tehnicianul o monteaza pe o masina de echilibrare, care invarte roata pentru a localiza partile mai grele ale ansamblului. Apoi, sistemul de echilibrare ghideaza tehnicianul sa amplaseze contragreutati pe suprafata jantei pentru a compensa dezechilibrul Aceste greutati ajuta echilibrarea anvelopei la toate vitezele.



Care este deosebirea dintre geometrie si echilibrarea rotilor?

    Se face deseori confuzie intre geometrie si echilibrarea anvelopelor.Reglarea paralelismului sau geometria vehicului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redevini perpendiculare pe sol si paralele intre ele. In schimb, echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a cauza vibratii ale vechiculului la anumite viteze.

 

     Centrul de anvelope PRO INVEST va sta la dispozitie si va garanteaza cea mai buna echilibrare a anvelopelor dumneavoastra. In service-ul nostru de roti, echilibrarea se face pe masini performante cu o precizie ridicata si intr-un timp minim.



Configurator jante
Anvelope de la Proinvest
Abonare newsletter

Daca vrei sa fii la curent cu noutatile , promotiile si preturile noastre , aboneaza-te la newsletter.



Abonare
Calculator manopera pe roata